Бела недеља и карневали код Срба


Покладне-маске_Србија.jpg

“…Покладни сватови се легитимишу кроз ликове гравидне младе и младожење, те њихове пратње са свештеником и помоћником који их венчава пред сваким домом где се зауставе. Млада је обично прерушени „гравидни“ мушкарац,
наглашеног стомака и груди, док је младожења нешто нижи од младе, у свечаном мушком оделу. У поворци је и група са антропо-зоооморфним маскама, као и оним појединачним ликовима који сакупљају дарове. Свештеник
често има од реквизита књигу коју држи наопако и пред сваком кућом где застане поворка венчава младу и младожењу. У погребној поворци истиче се
покојник кога носе на носилима и свештеник који обавља опело по православном обреду уз шаљиве и комичне сцене. Поред наведених поворки има и оних у којима учествују ликови баба и деда, као и старци, дедице (Косово
и Метохија). Обично су одевени у исцепану одећу, с много закрпи и огрнути неким крзненим одевним предметом окренутим длаком наопако. Поред штапова
у рукама опасани су клепетушама, звонима и прапорцима. Баба обично од реквизита има преслицу и вретено. Зооморфни ликови у поворкама представљају медведе, вукове, роде, коње, јелене, волове, козе, овце, камиле…“

Више о поменутој теми может прочитати на сајту “Свевлад“:
http://www.svevlad.org.rs/narodni_zivot_files/marjanovic_bela_nedelja.html

 

 

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

w

Повезивање са %s